Nya bredbandet
Nu närmar det sig med stormsteg, vår nya bredbandsuppkoppling.
Vi har börjat få lite frågor om detta, och har därför uppdaterat vår hemsida med vanliga frågor och svar. https://sv.brfallmogen.se/?page_id=58
Det är Telenorjacket i hallen som kommer att omvandlas till Stockholms stadsnät.
Om du inte vill fortsätta betala för bredband via ComHem kan du säga upp det hos ComHem. De har tre månaders uppsägningstid, så du kan göra det nu direkt.
ComHem kommer att stänga ner de analoga TV-sändningarna den 8 september.
Felanmälan
Vi får titt som tätt in felanmälningar till styrelsen, så vi påminner om att felanmälan generellt sett ska göras till HSB. Dagtid görs detta antingen till felanmalan.mail@hsb.se eller på telefon 010-442 50 00.
Övriga telefonnummer för felanmälan hittar du här: https://sv.brfallmogen.se/?page_id=34
Kollektiva bostadsrättstillägget
Du känner säkert till att vi har kollektivt bostadsrättstillägg i föreningen. Det innebär att du bara behöver ha en vanlig hemförsäkring och att du alltså inte måste betala för bostadsrättstillägg själv. Vi råder dig dock att jämföra vad som är bäst och billigast för dig eftersom det till exempel kan skilja mellan olika självrisker.
Läs mer här: https://sv.brfallmogen.se/?page_id=882
Med vänliga hälsningar,
Styrelsen