Nu är det stora hissprojektet igång. Vi har anlitat Amsler Hiss AB för att byta ut hissarna i föreningen. Arbetet verkar än så länge flyta på bra, och vi hoppas naturligtvis att det även kommer att fortskrida så.
Detta är datumen som gäller för respektive hissbyte. Observera att ändringar kan ske och att vi i så fall kommer att informera om det så fort vi får kännedom om eventuella datumjusteringar.

Allmogevägen 25, vecka 19-22 = 6 maj – 31 maj
Allmogevägen 27, vecka 19-22 = 6 maj – 31 maj​
Allmogevägen 29, vecka 19-22 = 6 maj – 31 maj​

Allmogevägen 31, vecka 23-26 = 3 juni – 28 juni
Tornérvägen 7, vecka 23-26 = 3 juni – 28 juni​
Tornérvägen 9, vecka 23-26 = 3 juni – 28 juni​
Tornérvägen 11, vecka 23-26 = 3 juni – 28 juni

(Sommaruppehåll.)

Tornérvägen 13, vecka 32-35 = 5 augusti – 30 augusti​
Tornérvägen 15, vecka 32-35 = 5 augusti – 30 augusti​
Tornérvägen 17, vecka 32-35 = 5 augusti – 30 augusti
Engelbrektsvägen 16 A, vecka 32-35 = 5 augusti – 30 augusti​

Engelbrektsvägen 16 B, vecka 36-39 = 2 september – 27 september​
Engelbrektsvägen 18 A, vecka 36-39 = 2 september – 27 september​
Engelbrektsvägen 18 B, vecka 36-39 = 2 september – 27 september​
Engelbrektsvägen 20, vecka 36-39 = 2 september – 27 september


Arbeten som utförs är bland annat utbyte av hissmaskin, apparatskåp, hisskorg, automatiska dörrar, våningsvisare och tryckknappar.
Störande arbeten kommer att förekomma till och från under hela ombyggnadstiden, vilket vi måste ha överseende med.

Ansvarig projektledare på Amsler Hiss AB är Marcus Lindblom och hans telefonnummer är 08-556 433 00.

Vad händer i din port när just din hiss renoveras?
Posten kommer inte att delas ut, utan kan hämtas på Postnord-terminalen på Datavägen 7. Den som hämtar ut posten måste visa upp sin egen legitimation samt legitimation för den person vars post ska hämtas ut. Det går alltså bra att be någon granne, vän eller familjemedlem om hjälp med posten.
Städning kommer inte att utföras, så om du har möjlighet är det bra om du kan dammsuga på din trappavsats samtidigt som du städar i din egen hall.
Mat kan du få hemlevererad. Olika aktörer finns för detta. Styrelsen har försökt ordna specialavtal med extra bra pris på hemleverans av matvaror, men det har tyvärr inte gått att ordna, vilket vi är väldigt ledsna över.
Medicin och andra apoteksvaror går också att få hemlevererade. Även för detta finns flera aktörer. Kontrollera dock att det apotek du väljer har en leverantör som kan lämna paket vid bostadsdörren, för om det skickas med post och posten kommer till postcentralen på Datavägen så har man kanske förlorat syftet med att få det ”hemlevererat”.

Skandia håller som bekant på att bygga på Sturevägen 5-7, på andra sidan Folkungavägen från vår förening sett.
Du kan hålla dig ajour med vad som händer på Skandias projektsida.

Blir du störd av oväsen från bygget? Kommunens miljöchef Jenny Färm har i andra sammanhang visat stort intresse för att oljud inte ska
förekomma.
Du kan nå henne direkt på telefon 08-580 284 13 eller per mail jenny.farm@jarfalla.se med dina
frågor eller synpunkter.